... تا آینده

بحث و گفتگو پیرامون کنکور کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر

... تا آینده

بحث و گفتگو پیرامون کنکور کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر

... تا آینده

سلام
این وبلاگ با هدف به اشتراک گذاری تجربه ها و نظرات و پیشنهادت پبرامون بحث کنکور کارشناسی ارشد و مخصوص دانشجویان رشته کامپیوتر طراحی شده.
امیدواریم بتونه براتون مفید باشه :)

آخرین نظرات
  • ۲
  • ۰

سوالات کنکور مهندسی کامپیوتر دو تا دفترچه داره:

 

دفترچه شماره یک:

شامل دروس

  • زبان
  •  ریاضی
  • تخصصی مشترک
  • با زمان پاسخ دهی 150 دقیقه

 

دفترچه شماره دو:

شامل سوالات اختصاصی گرایش های:

  • معماری کامپیوتر
  • نرم افزار
  • هوش مصنوعی
  • با زمان پاسخ دهی 80 دقیقه

با توجه به اینکه سوالات هر گرایش، 16 تا هست، اگه از قبل یه گرایش رو انتخاب کرده باشین، این 80 دقیقه وقت، زمان خوبی واسه پاسخ دهی به 16 تا سواله. در صورتی که اون 150 دقیقه برای پاسخ دهی به سوالات دفترچه اول، برای کسایی که خونده باشن اصلا زیاد نیست!!


از دفترچه اول که شامل زبان و ریاضی و تخصصی مشترک میشه، ضریب تخصصی مشترک (که از این به بعد بهش میگم مشترک) چهار هست که اهمیت فوق العادشو نشون میده.

بعد از اون درس ریاضی با ضریب دو خیلی میتونه با اهمیت باشه. چون تعداد سوالات ریاضی کمه، بنابراین در صورتی که مثلا فقط 4 سوال درست بزنین، به درصد 25% میرسین که درصد خوبیه.

اما در مورد درس زبان:

این درس بخاطر اینکه هم ضریبش یکه و هم تعداد سوالاتش زیاده (30 سوال) میتونم ثابت کنم که وقت گذاشتن روی این درس به هیچ عنوان معقول و منطقی نیست.

و جالبه بدونین حتی نفرات تک رقمی کنکور هم معمولا درس زبانشونو سفید میزنن :)

  • ۹۲/۰۴/۲۰

نظرات (۱)

ی سوال دیگه:80 دقیقه وقت برای سه تا گرایشه؟ یعنی اگه ی نفر هم بخواد سوالای هوشو بزنه هم نرم افزار باید برای هرکدوم 40 دقیقه وقت بزاره؟ اصلن کار درستیه که ادم وقتشو برای دوتا گرایش بزاره
من میخام برای ارشد بخونم ولی چون از کتابای مرجع مدار منطقی و ساختمان داده شروع کردم اونام خیلی حجمشون زیاده خیلی زود خسته میشم پیشنهادی ندارین؟؟؟
پاسخ:
البته اگه کل 80 دقیقه وقتو برای یه گرایش بزاری معمولا زمان زیاد میاری، مثلا اگه گرایش هوش رو انتخاب کرده باشی و فرضا درس مدار الکتریکی رو هم حذف کرده باشی 80 دقیقه وقت داری برای 12 سوال بنابراین میتونی به سوالات نرم افزار هم پاسخ بدی.
البته پیشنهاد بهتر اینه که یه گرایشو انتخاب کنی و تمرکزت رو کامل رو اون بزاری (اینجوری مجبور نیستی چندتا درس اضافی بخونی).

برای شروع درسای خیلی خوبی رو انتخاب کردی اما برای این درسا احتیاج به خوندن مرجع نیست و پیشنهاد ما کتاب تست پوران پژوهش برای منطقی و مقسمی برای ساختمان دادست.
تو پست بعدی کتاب های پیشنهادی همه دروس رو معرفی میکنیم.
و همچنین در مورد نحوه خوندن هم به زودی یه پست میزاریم.



ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی